Om att sakna. Om att drömma.

Det är klart att man ibland saknar. Och att sakna gör så himla ont.

Som att vakna upp på hans bröst och känna doften utav just honom. Att känna hans händer runt min midja. Att baka misslyckade kladdkakor tillsammans. Att alltid somna i hans famn när vi kollar på film, bara för att man är så himla trygg. Att kyssas hur länge som helst. Att känna hur han kramar mig bakifrån. Att göra störda saker tillsammans. Att ligga och prata på nätterna tills man somnar. Att se honom i glasögonen han hatar och bara le för att han är så söt i dem. Att kittla honom bara för att han är så himla kittlig. Att duscha tillsammans och alltid få skäll av föräldrar för att man har tagit slut på varmvattnet. Att alltid laga klyftpotatis till middag när vi lagar mat. Att känna hur han plötsligt lyfter upp mig så att jag hänger upp och ner. Att bli generad av hans blick när han tittar på mig som om jag vore det finaste som finns. Att gå hem hand i hand efter filmkväll hos en kompis och veta att man snart ska få krypa ner i sängen tillsammans. Att känna på hans vältränande kropp. Att alltid smsa varandra tills man somnar. Att bara få vara i hans närhet.

Och det som är så läskigt är att jag drömmer. Jag drömmer om precis allt det här och allt är så himla verkligt. Varenda natt. Jag brukar vakna upp varje morgon med ett leende på läpparna för det känns som jag precis har varit med honom. Jag kan nästan känna hur hans kyss sitter kvar på mina läppar och hur hans händer känns mot min kropp. Jag känner hur det känns att titta varandra djupt i ögonen och jag känner hur det känns att skratta tillsammans. Jag känner hur det är att vara med honom och jag känner det så fruktansvärt starkt.

Det känns nästan som mitt undermedvetna framkallar dem här drömmarna för att jag ska överleva. För att jag inte ska känna av mitt trasiga hjärta lika mycket. För att jag inte ska dö av hjärtesorg.

Kommentarer
Postat av: emma.

åh så fint..

Jag tror också det är så, det sista du skrev.

Jag drömde mycket om min förra pojkvän när det tog slut och allt känns så verkligt.

Jag har tänkt på det nu det senaste, har drömt väldigt mycket.

Det känns som man lever extra länge för man lever i drömmarna också på något konstigt sätt.

Om du förstår hur jag menar..

Jättefint skrivet.

kärlek till dig!

2012-02-18 @ 12:15:35
URL: http://emmalottaa.blogg.se/
Postat av: blomman

blev verkligen berörd av den här texten, så fin.

2012-02-18 @ 13:01:37
URL: http://carolineblombergs.blogg.se/
Postat av: Josefin

Du gestaltar känslor så himla bra. Man verkligen känner det som du skriver.



<3 till dig.

2012-02-21 @ 21:58:30
URL: http://arushofbloodtothehead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0