Andra juli.

Det är julimånad men det känns inte i kroppen. Min hy 

är inte brun och jag har inte vänt på dygnet. Försöker

förstå att jag inte har sommarlov och aldrig mer kommer

ha ett sommarlov. Kanske därför julimånad inte känns

sådär ilande. Det är måndag, en av alla dessa måndagar.

Saknar sommarens spontanitet.

 

Jag åker buss tidigt, tidigt om morgorna. 05.18. Luften

är annorlunda då, sval, torr och vindarna ilar i kroppen

sådär som en oktobermorgon. Jag tycker om att åka buss,

tycker om musiken i mina öron och tycker om morgonvärlden. 


Kommentarer
Postat av: emma

så himla fint. känner igen mig i första meningarna.

2012-07-02 @ 22:58:40
URL: http://emmalottaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0